لواشک نمکی هلو خانگی

لواشک هلو

لواشک خانگی هلو که از میوه هلو به صورت پخته تهیه می شود به داشتن طعم شیرین شهرت دارد اما می توان این لواشک را به صورت نمکی و شور تهیه کرد.
لواشک های میوه که در انواع خانگی تهیه می شوند و از ترکیبات مناسب به صورت پخته و صاف شده با غلظت مناسبی ارائه می گردند دارای طعم مناسب و مخصوص به خود می باشند که می توان از انواع آنها با طعم های مناسب و متنوع استفاده کرد. هلو میوه ای است که لواشک حاصل از آن دارای طعمی شیرین می شود و غالبا به داشتن طعم شیرین شهرت دارد و این میوه با داشتن عطر و طعم مناسب قابل ترکیب با میوه های دیگر برای تهیه لواشک می باشد. لواشک هلو یکی از لواشک های خوب و خوش طعم که طرفداران زیاد دارد و می توان انواع لواشک های خانگی از جمله لواشک هلو را به صورت نمکی تهیه و ارائه نمود.

تهیه لواشک نمکی

برخی از انواع لواشک دارای طعمی شور و انواع دیگر با طعم شیرین ارائه می شوند اما در این بین لواشک نمکی نیز وجود دارد که می توان هنگام تهیه و پخت لواشک و به دست آمدن مایع صاف شده آن قبل از خشک شدن به مایع لواشک مقداری نمک اضافه کرد و مقداری طعم شوری به آن داد. اگرچه که استفاده از نمک خوب نیست اما برخی افراد به دلیل علاقمندی به طعم آن از نمک استفاده می کنند. به طور کلی بهتر است که مقدار استفاده از نمک خیلی زیاد نباشد تا فواید مناسب لواشک را خنثی نکند.
منبع: ترشی و مربا ایران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *