تهیه لواشک ترش آلو جنگلی

تهیه لواشک ترش آلو جنگلی

تهیه و تولید لواشک با میوه های متنوعی صورت می گیرد که از میان آنها می توان به میوه های خوش طعمی مانند آلو جنگلی اشاره کرد که یک لواشک خوش طعم و ترش را می توان از آن تهیه کرد.
آلو جنگلی میوه ای از ارقام آلو می باشد که مناطق خاصی را برای رویش می خواهد و این آلو مانند انواع دیگری از آلو برای تهیه لواشک و همین طور خشک کردن مناسب می باشد. برای تهیه لواشک آلو جنگلی خوشمزه با میزان ترشی مناسب می توان انواعی از آن را با روش های تهیه لواشک های دیگر تدارک دید.

آلو جنگلی را پس از پختن و نرم شدن صاف کرده و سپس عصاره صاف شده آن را روی حرارت قرار می دهند و با آن کمی نمک ترکیب می کنند و می توان از ترکیبی از میوه های دیگر نیز همراه با آلو برای تهیه یک لواشک خوشمزه استفاده کرد. پس از حرارت دادن ظرف حاوی آلوی پخته و صاف شده به میزان و مدت زمان دلخواه آن را در سینی مخصوصی ریخته و سپس در زیر نور آفتاب قرار می دهند تا خشک شود.

از سلفون برای زیر لواشک معمولا استفاده می شود و بهتر است چون باعث می شود که لواشک به ظرف نچسبد.

تهیه لواشک ترش آلو جنگلی

تهیه لواشک ترش

هر اندازه میوه های استفاده شده برای تهیه لواشک حبه ای طعم ترش تری داشته باشند لواشک حاصل نیز ترش تر می شود و برای طعم دهی بیشتر به آن گاهی از کمی سرکه و کمی نمک نیز می توان استفاده کرد. به هر صورت می توان لواشک آلو جنگلی را با طعم مناسبی در منزل تهیه کرد و یا به صورت بسته بندی بهداشتی خریداری نمود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *